RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Rabu, 13 Februari 2013

SIAPA YANG TAK TAHU BEZAKAN HARAM DAN HALAL WAHAI TUAN SYEEED?





Ahhhhhh...kononnya akulah seorang pemimpin hebat yang berpegang teguh dengan cara hidup Islam, menentang segala kemungkaran! Kononnya kami ini adalah penyelamat bangsa dan negara! Puak-puak lain adalah orang yang tidak tahu hukum-hakam agama.

Adeiiiii pooooooooodah!!!!! Kalau hukum batasan aurat dan sentuhan bukan mahrampun masih tak paham, toksah bercakap soal agama, baik pergi belajar lagi wahai Tuan Syeeeeed!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan