RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Jumaat, 19 April 2013

JANGAN DISIA-SIAKAN TANGISAN "ORANG TUA" INI!

AIR MATAMU TIDAK AKAN KAMI SIA-SIAKAN!

Bukan hanya Lim Kit Siang yang menitiskan air mata akibat daripada taktik paling kotor dalam sejarah yang berlaku dalam PRU-13 ini, aku, keluarga dan sahabat handai turut tidak dapat menahan sebak apabila menatap gambar ini!

Aku dapat gambarkan bagaimana hancur luluhnya perasaan Kit Siang yang telah berpuluh tahun bergelumang dengan simbol keramatnya "Roket"! Ibarat menatang bayi sedari kecil, tiba-tiba bila sang bayi mencecah umur 46 tahun, sang bapa tidak boleh lagi memanggilnya anak! Ah........durjana sungguh sang penguasa!

Namun ayoh rakan taulan PAS dan PKR, kita hulurkan salam persaudaraan yang lebih jitu dan hangat buat teman seperjuangan kita disebelah DAP. Ayoh rakan taulan ku dari DAP sambutlah huluran tangan kami, sama-sama kita berganding bahu, kuatkan tekad, kita benamkan UMNO-BN dalam lumpur sejarah yang kotor, bacin dan menjijikkan....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan