RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Khamis, 31 Januari 2013

JAMIL KHIR TERPINGGIR DEK KERANA USTAZ NASHA?

GAMBAR MENGUKIR SERIBU MAKNA!
Apabila mantan Timbalan Presiden PAS yang terbuang, Nasharuddin Mat Isa sekali lagi mengekori DS Najib Razak dalam lawatan antarabangsanya, maka timbullah desas-desus dan gembar-gembur yang kononnya Nasha akan dipilih menggantikan Jamil Khir Baharum sebagai menteri yang jaga agama, iaitu dengan cara BN akan membuka laluan untuk Nasha bertanding kerusi parlimen.

Mungkin itu hanya sekadar gosip-gosip nakal di kedai kopi sebagai bahan penghibur di kala negara sedang menuju PRU 13.

Namun apa yang jelas dari gambar yang dirakamkan ketika lawatan PM ke Gaza, Nasha telah diberikan kedudukan yang tinggi dari segi protokol lawatan rasmi seorang PM. Lihat sajalah, Nasha betul-betul bersebelahan PM, sehinggakan Menteri Luarpun terkuis ketepi, apatah lagi Jamil Khir dengan muka mencukanya nun jauh di hujung sana.

Kalaulah nak dikatakan Nasha sebagai penterjemah bahasa Arab untuk PM maka perlu beliau berdiri bersebelahan, apakah Jamil Khir kurang fasih berbahasa Arab untuk berdiri di sebelah PM? 

Apapun...... LU PIKIR LA SENDIRI!



1 ulasan:

  1. kutu tu dah cukup sapu dah.apa nak hairan.rumah 10 juta.doktorate beli suruh pegawai yadiem buat paper.Jamiak Jamiak bila hang nak mampos

    BalasPadam