RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Sabtu, 27 Jun 2015

TSKI TAWAR DIRI JADI MB, APAKAH PERUNDINGAN GELAP SEDANG BERJALAN?

Tak semena-mena, disebalik Haji Hadi menyeru semua ADUN PAS menyokong Azmin Ali sebagai MB Selangor, mantan MB TSKI menawarkan diri menjadi MB semula!

Tiada angin masakan pohon bergoyang, kecuali ada beruk dan monyet menggoyangkan pokok tersebut.

Apakah disebalik seruan Presiden PAS tersebut, membawa makna yang sebaliknya? Umum mengetahui bagaimana Haji Hadi bermati-matian mempertahankan TSKI sewaktu krisis MB Selangor tercetus sedikit masa lalu. Begitu juga dengan Majlis Syura Ulamak turut memberi restu kepada TSKI untuk terus menjadi MB.

Maka adalah tidak mustahil suatu pusingan U-Turn mungkin berlaku! Sama-samalah kita tunggu episod seterusnya berlangsung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan