RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Rabu, 25 Januari 2012

"PEJUANG-PEJUANG ISLAM" SELANGOR MASIH INGAT DATO' ISHAK BAHAROM?

Heboh di sana sini di negeri Selangor kononnya agama dan umat Islam terancam berikutan peralihan jawatan EXCO yang dulunya dipegang oleh "Jaguh Akidah" dari PAS kepada MB Selangor. Puak-puak pencacai dengan gaya pejuang Islam tulen saban hari mewar-warkan kononnya agama Islam kini terancam berikutan dengan perkembangan terkini politik negeri Selangor

Puak-puak pencacai ini saban hari terus memomokkan bahawa PAS kini hilang kredibiliti apabila terlepas potfolio Hal-Ehwal Islam ke tangan PKR. Jadi secara tak langsung mereka telah mengiktiraf bahawa PAS bertanggungjawab menjaga Islam, yang sebelum ini mereka juga yang menafikannya.

Buat puka-puak pencacai, sebelum kamu terus meroyan lebih baik ingat-ingatlah kembali kisah dan tragedi yang menimpa bekas mufti Selangor Allahyarham Dato' Ishak Baharom! Siapakah disebalik kemelut yang berlaku tersebut? Sekiranya ketika peristiwa tersebut belaku kamu masih budak hingusan atau masih belum lagi lahir ke dunia ini, tanyalah ayah atau datuk kamu supaya kamu dapat bertindak dengan lebih siuman!

Janganlah bertindak macam lembu tak bertuan, atau lembu yang dicucuk hidung oleh tuan-tuan lembu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan