RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Sabtu, 19 Januari 2013

MAHATHIR KE, TUNKU KE, SAMA-SAMA UMNO!

Ketika mengakui akan berlakunya pemberian kad pengenalan secara besar-besaran kepada pendatang asing di Sabah, Tun Mahathir turut mengakui bahawa Tunku Abdul Rahman turut melakukan perkara yang sama ketika SEBELUM MERDEKA dulu, yang mana kononya melibatkan lebih dari 1 juta orang.

Hari ini pula, dalam majlis yang dianjurkan oleh PERKASA, beliau mencadangkan supaya diwujudkan RCI untuk menyiasat perkara yang terjadi sebelum Merdeka itu, supaya adil kepada beliau yang dituduh (sebenarnya telahpun dibuktikan) mengarahkan pemberian kad pengenalan kepada kira-kira 200 ribu orang pendatang di Sabah.

Menurut Mahathir lagi, apa yang beliau lakukan adalah menurut undang-undang. Namun kita ingin bertanya, adakah menurut undang-undang apabila kerja-kerja tersebut dilakukan di rumah Tan Sri Aziz Shamsuddin? Adakah menurut undang-undang ada yang dibagi resit yang ada tarikh luput semata-mata untuk membolehkan para pendatang tersebut mengundi?

Apapun kuntau-muntau yang Mahathir cuba lakukan, yang pastinya baik Mahathir mahupun Tunku adalah sama-sama presiden UMNO, jadi memang UMNO terbukti khianat kepada negara ini!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan