RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Selasa, 12 Mac 2013

KALAU AKU IKUT PERANGAI "BUDAK BANGANG" TU, AKU NAK REPOT POLIS PASAL BENDERA MALAYSIA DAN BENDERA WP!

Ada sorang "budak bangang" kononnya atas semangat untuk menyatupadukan umat Nabi Muhammad yang kini kononnya berpecah belah maka beliau dengan beraninya ingin membuat laporan polis ke atas bendera dan logo PKR!

Kalaulah aku juga terikut dengan hujah "bangang" budak ni.....akupun nak membuat laporan polis kerana bendera Malaysia menyerupai bendera Negara Liberia yang diperkenalkan pada 26 Julai 1847 yang diilhamkan dari bendera USA sempena negara tersebut ditubuhkan oleh bekas-bekas hamba dari USA. Malu wooooi......bendera kita sama dengan bendera negara bekas hamba!

Bendera Liberia

Atas alasan yang sama juga aku rasa macam teruja jer nak buat repot polis pasal bendera Wilayah Persekutuan yang menyamai bendera Colombia, Venezuela dan Equador!

Bendera Wilayah Persekutuan







Bendera Equador





Bnedera Venezuela
Walaubagaimanapun oleh kerana aku ini masih waras dan tidak "bangang" maka aku tidaklah tergamak untuk melakukan tindakan bodoh tersebut!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan