RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Sabtu, 27 Jun 2015

ALANGKAH BAIKNYA KALAU MURSYIDUL AM TURUT BUAT TEGURAN KEPADA GEROMBOLAN BARU

Kalau benarlah beliau bimbangkan perpecahan di dalam PAS, beliau bimbangkan sangat akan untung nasib G-18, khuatir sangat musuh akan untung, alangkah baiknya kalau beliau awal-awal lagi memberi teguran kepada gerombolan muda yang suka menjebon, mencaci maki, dah segala label jelik lagi .......


Terima Kasih Atas Ingatan Dan Teguran Dari Kalian

Kenyataan Media.
TERIMA KASIH ATAS TEGURAN DAN INGATAN
Saya dan kami mengalu-alukan sebarang teguran, peringatan dan amaran daripada Mursyidul Am PAS, Presiden, Timbalan Presiden, Naib-Naib Presiden, Ketua Pemuda dan seluruh ahli jawatankuasa PAS dalam hal memperingati saya dan rakan-rakan jikalau berhasrat untuk menubuhkan parti baru di Malaysia ini.
Sebarang peringatan, teguran dan kecaman, saya dan rakan-rakan akan mengambil kira dan akan bincang secara halus dan terperinci sebelum langkah-langkah seterusnya diambil.
Saya ucapkan terima kasih kepada semua pihak, daripada Mursyidul Am hinggalah ke bawah yang memberikan peringatan kepada kami dalam hal untuk samada menubuhkan parti yang lain ataupun mengambil langkah-langkah yang lain ke arah untuk mempertahankan Islam dan masyarakatnya dan rakyat Malaysia secara amnya.
Hj Mohamad Sabu
09 Ramadan 1436H
26hb Jun 2015‎

3 ulasan:

  1. takkan guna ayat jebon dah nak keluar parti,mat sabu kata anwar aljuburi anwar masih sayang mat sabu,walaupun seorang tuanguru masih ada perasaan bila mat sabu and the gang hentam dia dia nak join umno bagai,puak ug,ulamak ug bukan itu satu gelaran,tuanguru tak guna munafiq dah kira baik....sokong biarlah berlapikkan akal...

    BalasPadam
  2. sejarah - parti serpihan yg ditubuhkan oleh pemimpin yg kalah dalam pemilihan parti asalnya pasti akan berkubur.

    parti baru jika ditubuhkan akan mempunyai pesepsi - 1) gila jawatan 2) berharap ehsan dan duduk dibawah ketiak DAP 3) tiada memberi nilai tambah kepada penyokong PR - hanyalah membawa keluar penyokong PAS yg sedia ada kepada parti baru maka tiada kekuatan tambahan dalam menghadapi PRU14.

    Sekiranya PAS menjadi pembangkang kepada PR maka sokongan kepada PR semakin mengurang

    Janganlah jadi boneka PR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu kau yang kata, tapi rakyat kata,kami nakkan perubahan,"Nak kuburkan umno/bn"PS janganlah jadi boneka umno yg banyak menyusahkan rakyat dgn GSTNYA,1MDBnya,baranng NAIK....sorrylah BN..Bye..bye..kami tak kira siapa..asalkan bukan umno,bukan pas.

      Padam