RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Selasa, 15 Disember 2015

DIKIR RAPU DARI NIK ABDUH

Korang boleh paham tak apa sebenarnya yang ingin disampaikan oleh Nik Abduh dalam madah berhelah terbarunya ini?

Dia kata UMNO bukanlah satu-satunya anasir dalam negara ini, banyak lagi anasir lain... Ok kita boleh faham. Jadi PAS boleh membantu UMNO untuk menghapuskan anasir yang lain itu? Yang ini aku tak boleh faham!

Apakah PAS ingin membantu UMNO untuk nenghapuskan anasir lain supaya UMNO boleh menjadi anasir tunggal? Habis siapa pulak yang nak menghapus anasir tunggal sahabat PAS ini?

NIK ABDUH AKU TAK SANGGUP MAKI MU SEBAB AKU HORMAT KE AYAH MU!

Cuba korang pahamkan sendiri apa sebenarnya yang dimahukan oleh Nik Abduh ni!

‎Umno bukanlah satu-satunya anasir yang merosakkan negara, malah selain dari parti itu, masih terdapat banyak anasir lain yang merosakkan negara, kata Pemuda Pas.

Menurut Ketuanya, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz, menerusi kerjasama antara Pas dan Umno, partinya boleh membantu Umno untuk menghapuskan anasir yang boleh merosakkan masa depan negara.

"Saya tak kata Umno itu bukan anasir. ‎Tetapi selain Umno, masih banyak lagi anasir lain. Kita tahu Umno adalah parti memerintah kerajaan, kita boleh bantu Umno hapuskan anasir yang boleh rosakkan negara," katanya menerusi sidang media di sini, hari ini. 

Beliau bagaimanapun menolak dakwaan bahawa kerjasama itu merupakan kerjasama politik. ‎Katanya lagi, apa yang dilakukan oleh Pas hanyalah demi kepentingan menyelesaikan isu dan masalah yang dihadapi rakyat. "Bergabung atau kerjasama politik sehingga membentuk sebuah pakatan seperti Pakatan Rakyat adalah tidak benar sama sekali.

 "Pas akan kekal sebagai pembangkang dan Umno sebagai kerajaan. Hari ini Umno berkuasa, kita tolong Umno untuk bawa Islam dalam masyarakat. Kalau esok Pas diberi mandat untuk ambil alih kerajaan, kita akan bawa Islam itu sendiri ke dalam masyarakat," katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan