RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Khamis, 3 Mei 2012

WAH! JABATAN PEGUAM NEGARA DAN PDRM BEGITU CEKAP MENJALANKAN TUGAS

Diberitakan oleh Malaysiakini seorang lelaki akan didakwa dimahkamah kerana Jabatan Peguam Negara mempunyai bukti yang mencukupi terhadap pembabitannya dalam perhimpunan BERSIH 3.0 Sabtu lalu. Pihak polis juga telah diminta untuk membawa lelaki yang terlibat ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini bagi tujuan tersebut.

Kita boleh kasi tabik spring kepada Jabatan Peguam Negara dan PDRM kerana begitu cepat bertindak menyiasat, membuka kertas siasatan dan seterusnya mendakwa pihak yang dikatakan terlibat. Begitu cepat dan cekap mereka bertindak, tidak sampai seminggu! Hebat!

Tetapi cuba bandingkan 'samseng gemuk' yang dikatakan memukul para pelajar yang berkhemah di Dataran Merdeka. Konon beritanya samseng berkenaan telah ditahan polis, tetapi sehingga sekarang sunyi sepi tanpa berita. Aduhai !!!!!!

Keadilan apakah ini?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan