RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Khamis, 26 Julai 2012

FATHUL BARI, JANGANLAH INGAT ORANG LAIN SEMUA TAK RETI AGAMA DAN JAHIL BELAKA!

Demi mempertahankan sahabat "sekotak" dengannya, seorang yang yang bernama Ahmad Fauzan (ada yang  menggelarnya ulamak dan ustaz, sorry, aku tak tergamak!) telah menulis seperti berikut:

"Terkejut melihat Ketua Pemuda Pas "rela" disolek oleh seorang jurusolek perempuan pihak astro awani..tahniah buat sahabatku Fathul Bari kerana "memilih" utk "menyolek" diri sndiri kerana bimbang tersentuh dgn wanita.apa guna perjuangkan islam andai hal semudah ini tidak dpt dijaga.renung2kan..."


Wah...bukan main seronok sekali si Fauzan ni dok mengutuk orang yang bukan sekandang dengannya, dan memuji melangit orang yang digelarnya sebagai sahabat, tanpa memerhati dan memperdulikan fakta! Itu sebab aku tak tergamak menyebut namanya sebagai ulamak atau ustaz! Ni orang hipokrit dan pembohong!

Akhirnya kenyataan "pembohong" itu telah dikantoikan dengan gambar yang menunjukkan sahabat si-pembohong tersebut yang kononnya sedang "menyolek diri sendiri" (macam kenyataan Cek Det la pulak, tumbuk diri sendiri!). Dan lebih memalukan si-pembohong tersebut (itupun kalaulah dia masih punya kemaluan!) gambar yang mengesahkan dia sebagai pembohong dikirim oleh seorang jurugambar Astro yang bukan Islam. Antara lain, beliau menyatakan walaupun beliau bukan Islam tetapi beliau yakin Tuhan akan menolongnya andai kata beliau dibuang kerja gara-gara gambar yang didedahkannya itu.

Namun yang menyebabkan aku rasa terkejut dan hampir terloncat adalah kenyataan yang amat bangang dari seorang yang kononnya seorang ulamak dan ustaz, iaitu rakan kepada si-pembohong tadi. Cuba kita baca apa yang dituliskannya difacebook miliknya itu:

"Wall Ustaz Fauzan menurut pendapat saya bertujuan menyedarkan pelampau politik yang memaksumkan tokoh-tokoh parti mereka bahawa setiap manusia tidak akan bebas dari silap dan salah termasuk KP PAS. Moralnya: Oleh itu, jangan kita mudah menghukum orang lain kerana seluruh manusia tidak maksum kecuali Nabi..."


Oiiiiii Fathul Bari, apa ingat orang lain bangang dan jahil sangat ke nak memaksumkan tokoh-tokoh parti! Jangan mudah menuduh dan memfitnah orang, dan jangan hipokrit dalam membantu membernarkan sahabat engkau yang pembohong itu. Cuba engkau baca dan fahamilah apa yang ditulis oleh si-pembohong itu (mungkin anta kurang fasih bahasa Melayu kot, sebab anta tersangatlah fasih berbahasa Arab..) Terang-terang si-pembohong itulah yang boleh dilabelkan sebagai pelampau politik yang memaksumkan sahabatnya!


5 ulasan:

  1. Mula-mula Bahalul Bari mohon agar sebarang komentar mestilah berhemah tapi dia gagal melihat urutan isu ini.

    Bahalol Fauzan yang mula mula sekali membangkitkan fitnah di awal ramadhan ini, lepas terKANTOI, Bahalul Bari pulak cuba cover line mengatakan jangan ada pengikut taksub memaksumkan pemimpin.

    Semoga Fauzan dan Bahalul Bari istiqamah dalam UMno dan terus menjadi benteng mereka.

    BalasPadam
  2. cuba try tanya UFB betul ke masa kt Madinah dulu dia p blajar dgn seorang sheikh yg telah dipulau oleh sheikh2 lain sebab terlampau taksub mempertahankan pemerintah...wallahuaklam..

    BalasPadam
  3. Standard ustaz mcn Fathul bari tu mandi wajib pun tak suci.

    BalasPadam
  4. Saya rasa serba salah nak komen dalm bulan puasa ni tetapi daripada kenyataan kedua2 pihak (UNHT dan UFB), dapat dilihat manakah peribadi yang lebih mulia. Semoga Allah memberikan hidayah dan petunjuk kepada UFB untuk kembali kepada kebenaran hakiki (hidayah ISLAM dah ada). Sayang, wajah yang manis dan bersih akan kelihatan buruk sekiranya mempunyai hati yang dipalit dengan kehitaman dan kejahatan.

    BalasPadam
  5. ulamak taik kucing!!!

    BalasPadam