RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Khamis, 31 Januari 2013

YANG BERSALAH TUNKU, YANG BERSALAH ANWAR, MAHATHIR TAK BERSALAH LANGSUNG!


Anwar terlibat secara langsung dalam Projek IC, dakwa Dr M


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat secara langsung dalam projek untuk mengeluarkan kewarganegaraan dan kad pengenalan kepada pendatang yang tidak layak di Sabah dalam tahun 90-an, walaupun tanpa arahan darinya, dakwa bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Beliau biasanya mengambil inisiatif dan kadang-kadang melakukan (lebih daripada yang diperlukan)," kata Dr Mahathir dalam satu sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.

Dr Mahathir berkata, apa yang berlaku di bawah sering berbeza daripada arahan (dari atas).

Beliau berkata, Anwar dan pegawai pelaksana di Sabah pada masa itu bertindak sendiri dan tidak semestinya mengikut arahan.

Bekas perdana menteri itu berkata kerajaan telah mengambil tindakan terhadap pegawai-pegawai yang terlibat.

Dr Mahathir diminta mengulas sama ada beliau pernah mengarahkan Anwar, pada masa itu timbalannya, untuk mengeluarkan IC kepada pendatang yang tidak berkelayakan di Sabah.

Katanya, beliau mungkin tidak mempunyai bukti yang boleh dikemukakan di mahkamah, tetapi beliau "mempunyai pengetahuan" mengenai kemungkinan salahlaku Anwar.

Katanya, beliau akan memberi keterangan kepada suruhanjaya siasatan diraja (RCI) mengenai pendatang tanpa izin di Sabah jika dipanggil.

dari Malaysiakini

6 ulasan:

  1. Nak tahu kemana duit rm200biliong yg dibayar olih kerajaan jepun kepada malaysia, wang papasan keretapi maut zaman jepun. Mahathir kutty telah membelanjakan duit tersebut , dlm projek kereta nasional stadium bukit jalil sukan komanwealth lrt erl bakun dan dia perabih duit tersebut sebelum sampai kpd waris yg berhak.

    BalasPadam
  2. binatang tua kalau aku jumpa rasanya kena sepak aku

    BalasPadam
  3. Skg kutty nk babitkn anuwar plk dh...blh bg keterangan kt mahkamah tp bukti xder..mmg kaki pusing kutty karla tul lah...hakkk tuiiii...

    BalasPadam
  4. esok mamak kutty dtg Sg Petani kat Maktab Perguruan IPSAH..tgu apa dia nk temberang nnt...nyanyuk tahap chibaii dh mamak ni...merapu2 statement sejak dua tiga menjak ni....huhuhuhuu..pecacai mst cium tngan jumpa mamak ni...

    BalasPadam
  5. LA NIE APA PUN MAKUTY CAKAP KITA ANGGAP LE BETUL..SEBAB XDA POLIS,SPRM,SB,MAHKAMAH MAI CARI / MAI SERBU / BAWAK WARAN TANGKAP /DITUDUH DALAM MAHKAMAH.. LINGKUPKAN AMENO/BN..DLM PRU 13 NANTI BARU LE KITA TAHU DIA NIE BETUI KA MOHONG.

    BalasPadam
  6. APA PUN. MAHADET SEKARANG TENGAH DOH PERABIH DUIT PETRONAS..JADI PENGERUSI, DEVELOPKAN ENJIN BANGSAT MANA LEPAS TU JUAL ACUAN BURUK KAT PROTON SAMPAI RM30 JUTA, ANAK BERANAK KIKIS DUIT NEGARA, KERJA SATU HABUK PUN TAKDA, BERNIAGA LINGKUP PUNAH, TAJA F1 TAH TAK KEMANA..MANA ADA NEGARA KELUAR MINYAK YANG TAJA FI..MALAYSIA SAJA NEGARA BODOH (MAHADET PERBODOHKAN)..NAJIB/UMNO/BN TAK MAMPU TEGUR KE??

    BalasPadam