RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Ahad, 8 November 2015

BETUL APA YANG DATO HUSAM CAKAP, RAMAI YANG JADI SAKSI - SUHAIZAN KAYAT

Dakwaan Datuk Husam Musa berhubung dakwaan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mencuba untuk membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno di Selangor turut disokong bekas Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kayat.

“Betullah apa Dato Husam sebut tu. Ramai yang jadi saksinya. Melainkan semua dah hilang kelayakan jadi saksi kerana kononnya kini adalah ‘Pengkhianat’,” katanya di Facebook merujuk kepada pemimpin Pas terdahulu yang kini berada dalam Amanah.

Dalam pada itu Khalid Samad yang juga bekas Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat juga memberitahu kepada The Rakyat Post bahawa dakwaan Husam tersebut ‘ada kebenarannya’.

Menurut Khalid, apa yang dikatakan Husam bahawa Abdul Hadi mengaku membuat tawaran kepada beberapa ADUN PKR untuk menyertai Pas, bagi mencukupkan bilangan untuk menubuhkan kerajaan negeri, sememangnya berlaku.

 “Apabila ditanya nak tubuh kerajaan dengan siapa, Hadi diam tidak menjawab. Pas hanya ada 15 kerusi, campur Azmin dan tiga lagi Adun PKR tetap tidak cukup untuk membentuk kerajaan.

 “Di sini, semua memahami yang dimaksudkan adalah dengan Umno,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan