RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Khamis, 18 Ogos 2011

EZAM, LU ACAH ORANG LAIN BUAT!

Beberapa hari yang lalu Senatak Ezam dengan penuh semangat jihad (atau jahat!) mengugut akan membakar dua buah akhbar dalam talian kerana dikatakan memberi laporan yang berat sebelah dalam kes JAIS dengan sebuah gereja. Walaubagaimanapun Sang Senatak ini telahpun membuat kenyataan bahawa beliau tidak bermaksud betul-betul membakar, hanya acah jer! (setelah dikecam oleh teman segerombolan, Koh Tsu Koon).

Ternyata panglima jihad ni rupanya kecut telor gak bila disergah!

Walaubagaimanapun, rentetanya, ada orang yang betul-betul membakar! Yang dibakar bukanlah pejabat Malaysiakini tetapi Ibu Pejabat DAP Pulau Pinang. Tidaklah pula dapat dipastikan sama ada mereka ini adalah pengikut Senatak ataupun tidak. Namun, Ezam hanya acah-acah, tetapi mereka ini buat sunguh-sungguh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan