RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Selasa, 20 Mac 2012

KALAU PEMUDA PAS KEDAH KURANG CERDIK, PHAHROLRAZI LAGI TAK CERDIK!

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Negeri Kedah yang baru 'dipulihkan' jawatan EXCOnya, Dato' Phahrolrazi Zawawi mendedahkan kepada BERITA HARIAN bahawa ada konspirasi yang melibatkan pihak ketiga mendalangi Dewan Pemuda PAS Kedah untuk menggulingkannya dan Timbalan Pesuruhjaya II PAS Negeri Dato' Dr. Ismail Salleh daripada barisan kepimpinan PAS negeri.

Hairan sungguh bila difikir-fikirkan tentang apa yang berlaku di Kedah. Sedarkan mereka bahawa tindakan mereka itu bakal mengoyak-rabakkan imej PAS negeri di mata rakyat Kedah, dan malahan juga tempiasnya boleh menjalar ke seluruh negara. Sedarkah mereka bahawa sanya PRU 13 sudah hampir benar menjengah kita?

Ramai juga yang menempelak tindakan Dewan Pemuda PAS Kedah yang dikatakan membuat onar. Tapi jika difikirkan balik, tindakan mereka adalah mengikut saluran. Mereka bukannya mengadu kepada akhbar tali barut UMNO. Dan MB telahpun menolak usul tersebut. Apalah salahnya mereka mengemukakan usul yang sudah tentu dengan disertakan alasan-alasannya. Ini masalah dalaman, ramaipun yang tidak tahu akan perkara ini.

Namun apabila Dato' Phahrol 'berbual bicara' dengan BERITA HARIAN ini sudah jadi kes besar! Bila beliau mendedahkan adanya konspirasi menjatuhkan beliau dan sahabat sekapal beliau Dato' Dr. Ismail oleh Pemuda PAS Kedah dengan didalangi oleh pihak ketiga sudah pastilah isu ini akan dieksploit oleh UMNO untuk mencalarkan imej PAS Kedah dan Dato' Seri Azizan.

Siapakah yang lebih tidak cerdik dalam isu ini? Sudah pastilah Dato' Phahrol!

2 ulasan:

  1. Phaparozi dengar cerita beliau nak buat kacau macam yang terjadi kat selangor tempoh hari olih hasan ali hantu, ada habuan untuk beliau olih kerajaan umno bn ,lumayan sampai anak cucu tak habis .

    BalasPadam
  2. Alisha, done...dlm senarai blog bukan politik

    BalasPadam