RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Isnin, 11 Jun 2012

SAH LEMAN RAJA LAWAK SERTAI PAS SEBAGAI AHLI SEUMUR HIDUP

Leman Raja Lawak akhirnya sah menjadi ahli seumur hidup PAS apabila menyerahkan borang keahliannya kepada Yang Dipertua PAS Batu, Cikgu Ishak Surin dalam satu majlis ceramah yang diadakan di Padang Bola PPR Kampung Batu Muda sebentar tadi.

Leman yang diberi peluang berucap menegaskan bahawa akhirnya beliau dengan penuh yakin dan berani mengikuti langkah yang dirintis oleh 'sifu' nya, Bob Lokman, walaupun ada yang memandang sinis dan memberikan komen-komen negatif kononnya dengan menyertai politik pembangkang rezekinya akan disekat.

Walaubagaimanapun Leman dengan tegas menyatakan bahawa rezeki ditentukan oleh Allah dan bukannya oleh UMNO-BN. Oleh itu beliau dengan yakin memilih PAS sebagai wadah politik untuk beliau menyumbang kepada masyarakat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan