RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Ahad, 10 Januari 2016

PAKAR STRATEGIK PAS MEMANG KASYAF!

Hebat betul manusia yang bernama Zuhdi ni sampai hati orangpun dia boleh baca!

Menurut beliau Pakatan Harapan tidak akan kekal lama kerana tidak di meterai di hati!

Memang dia bercakap dari pengalaman pasti PAS. Kalau kita renungkan kembali akan tindak tanduk dan sikap PAS ketika berada dalam Pakatan Rakyat memang sah dan nyata mereka tidak pernah menyertakan hati terutama Sang Presidennya!

Maka tidak hairanlah mereka boleh bertanding tiga penjuru menentang kawan sekandang! Mereka boleh boikot sesuka hati ketika rakan politik sedang bertarung dalam pilihanraya kecil, bersikap flip-flop dalam isu perlantikan MB Selangor.

Amat jelas sekali PAS sudah lama tidak ada hati dalam Pakatan Rakyat!

Kalau bukan kerana kuasa di Selangor adakah PAS masih mahu bertahaluf siyasi dengan PKR? Jawapannya tentulah tidak kerana PKRlah yang paling banyak dikhianati PAS! Contohnya, LU PIKIRLAH SENDIRI!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan