RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Rabu, 27 Januari 2016

BUAT RENUNGAN TOK GURU HAJI HADI DAN PARA WALAUNNYA, DANA RM2.6 BILION TU UNTUK MEMERANGI SIAPA AGAKNYA?

Salam hormat buat para pemimpin dan pendokong PAS terutama Tok Guru Haji Hadi. Kalau berdasarkan berita terbaru yang disiarkan oleh BBC, pihak Arab Saudi mendedahkan bahawa derma RM2.6 bilion tu bukanlah untuk memerangi Yahudi, ISIS jauh sekali DAP!

Yang didedahkan oleh sumber Kerajaan Arab Saudi, kononnya dana tersebut adalah untuk memerangi IKHWANUL MUSLIMIN!

Dalam konteks Malaysia, pihak manakah yang boleh dianggap daripada acuan Ikhwanul Muslimin atau paling mirip dengannya? Takkan PKR atau DAP dan tentulah jauh sekali AMANAH, kerana dia belumpun lahir!

Jadi apa yang tersirat, pihak yang ingin 'diperangi' adalah PAS!

Cuba baca berita di bawah ini:

Satu sumber Arab Saudi yang tidak dinamakan mengesahkan hari ini negara itu memberikan derma RM2.6 bilion kepada Datuk Seri Najib Razak, mengatakan ia untuk membantu perdana menteri memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan mengekang pengaruh Ikhwan Muslimin di Malaysia. 
Sumber kuat yang tidak mahu dinamakan itu memberitahu BBC, derma itu diluluskan bekas Raja Arab Saudi, Raja Abdullah – daripada poketnya sendiri dan wang negara itu. 
“Derma rahsia kepada Najib yang didakwa dipindahkan melalui transaksi bank di antara akhir Mac 2013 dan awal April 2013, tidak berapa lama menjelang pilihan raya pada 5 Mei,” menurut laporan BBC itu. 
Menurut sumber Arab Saudi itu, derma itu diberikan disebabkan kebimbangan Riyadh berhubung pengaruh Ikhwan Muslimin di Malaysia, lapor BBC hari ini. 
BBC menyatakan pada masa itu, pakatan pembangkang termasuk PAS, yang "pengasasnya mengambil ilham daripada Ikhwan Muslimin, bagaimanapun, tidak terdapat bukti kuat menunjukkan pergerakan berasal dari Mesir itu mempunyai banyak sokongan di Malaysia". 
Sumber Arab Saudi itu juga memberitahu BBC, sumbangan itu adalah untuk membantu Najib dan Barisan Nasional (BN) memenangi pilihan raya, mengupah pasukan komunikasi strategik dengan pengalaman antarabangsa, memberi tumpuan kepada Sarawak, dan pembiayaan program-program sosial melalui kempen parti. 
"Tetapi mengapa Arab Saudi perlu ambil berat tentang pilihan raya terhadap bukan negara Arab yang terletak lebih 6,000 km (3,700 batu) jauhnya? 
"Jawapannya kata sumber itu, ia berhubung kebimbangan mereka terhadap kuasa Ikhwanul Muslimin yang semakin meningkat, yang dianggap sebagai organisasi pengganas," lapor BBC yang berpangkalan di United Kingdom itu. 
BBC melaporkan, Arab Saudi kecewa dengan beberapa kejadian di Mesir, di mana Presiden Mohammed Morsi sibuk menyatukan Ikhwan Muslimin di negara itu. 
"Ada 3 bulan lagi sebelum Morsi digulingkan tentera, dan Arab Saudi yakin pembangkang itu sedang disokong Ikhwan dan Qatar, yang menyokong Ikhwan dan kumpulan Islam lain di Timur Tengah, "katanya. 
Sumber Arab Saudi itu menyatakan bukan sesuatu yang luar biasa bagi keluarga Diraja Arab Saudi menyerahkan sejumlah wang tunai sebagai sumbangan peribadi kerana "Jordan, Maghribi, Mesir dan Sudan pernah mendapat manfaat lebih AS$100 juta derma daripada keluarga Diraja Arab Saudi ". 
"Tiada apa yang luar biasa mengenai sumbangan ini kepada Malaysia," katanya kepada BBC, "Ia serupa dengan bagaimana Arab Saudi beroperasi di beberapa buah negara." 
BBC melaporkan Arab Saudi dengan segera menyokong penggulingan Morsi di Mesir, memberikan kerajaan yang disokong tentera berbilion-bilion dolar bagi bantuan dan pinjaman. 
Jordan mendapat manfaat lebih daripada AS$1 bilion pembiayaan pembangunan Arab Saudi, sementara Riyadh mendepositkan lebih AS$1 bilion dalam bank pusat Sudan dan menandatangani urus niaga membiayai empangan di Sungai Nil. 
Maghribi dibekalkan dengan minyak, pembiayaan, pelaburan dan pekerjaan dalam beberapa tahun kebelakangan ini. 
"Bagaimanapun, soalan masih ditanya mengenai kerahsiaan dan aliran berbelit pemindahan wang serta hakikat perdana menteri memulangkan 91% daripadanya hanya 4 bulan kemudian. 
"Baki AS$61 juta tidak diambil kira," kata BBC, menyatakan peguam negara mengisytiharkan fail penyiasatan ditutup. 
Seorang penyiasat korporat British dengan pengalaman luas dengan Timur Tengah memberitahu BBC AS$681 juta dibayar melalui bank Switzerland cawangan Singapura yang dimiliki para pemerintah Abu Dhabi. 
"Ia sangat keruh," katanya kepada BBC dalam laporan hari ini. 
"Kes ini tidak akan dibersihkan sepenuhnya sehingga Arab Saudi dan rakyat Malaysia melepaskan semua data transaksi, dan ia tidak berlaku. " ~ The Malaysian Insider

3 ulasan:

  1. tidak masuk akal 2.6b masuk akaun peribadi PM

    tidak masuk akal 2.6b diguna utk jahanamkan pas yg dikait dgn ikhwan

    yg masyuuuuukk ialah duit

    BalasPadam
  2. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
    Telephone..Number:[+60]1123759663
    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    BalasPadam
  3. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malaka
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    BalasPadam