RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Ahad, 24 Jun 2012

BRIG JEN (B) HADI MULA JADI SASARAN PENCACAI UMNO

SEJAK BILA PULA WARGA TENTERA NI PANDAI MAIN SEPANDOK NI?

Sejak tercetusnya khabar-khabar yang menyatakan bahawa Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi bin Khatab akan dipertaruhkan oleh Pakatan Rakyat bagi merampas kerusi parlimen Setiawangsa puak-puak pencacai UMNO-BN tidak membuang masa terus memulakan langkah menyerang beliau.

Ketika melalui Jalan Gurney terlihat sepanduk telahpun terpasang di jejantas, "Kami Warga Tentera Menolak Pengkhianat dan Pembelot Seperti Brig Jen (B) Datuk Hadi"

Alahai....sejak bilalah pula anggota tentera ni pandai main dengan sepanduk-sepanduk politik ni......ataupun ni kerja puak-puak pencacai UMNO-BN yang menyamar jadi tentera...?

2 ulasan:

  1. kata malaysia negara demokrasi, sesiapa saja berhak menyokong mana2 parti, bodoh punya umno.

    BalasPadam
  2. Selain dari UMNGOK, semua pengkianat. Haram jadah. Dia ingat Malaysia ni Tok wan dia punya! Kami bukan khianat. Kami hanya ABU. Faham!! Yang pengkhianat ialah UMNGOK, PERKASA dan yang sama waktu dengannya. Eh! jangan lupa...geng tarian bontot.

    BalasPadam