RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Isnin, 18 Februari 2013

INILAH ANTARA WAJAH-WAJAH PEMIMPIN PAS YANG MUDAH DIPERBODOHKAN KERANA 'BANGANG' DENGAN STRATEGI POLITIK PIHAK LAWAN



Setiausaha Majlis Syura Ulamak PAS, Datuk Nik Mohd. Zawawi Salleh kelihatan begitu ceria menunjukkan jari kanannya (jari yang sama digunakan semasa baca tahayat) sebagai simbol 1Malaysia, bersebelahan dengan orang nombor satu MCA yang begitu lantang menentang hudud.

Gambar ini dirakamkan semasa Centrist International Conference yang telah diadakan di Phnom Penh, Cambodia pada 3 Disember 2010. 

Gambar ini kini digunakan sebagai salah satu strategi memporak-perandakan parti-parti di bawah Pakatan Rakyat.

Rasanya malas dah nak bercakap soal ini, beliau mungkin akan mengeluarkan beraneka hujah untuk menyatakan bahawasanya tindakan beliau itu betul dan benar belaka, tapi aku akan mengatakan dengan tegas bahawa kamu adalah salah seorang yang begitu 'BANGANG' dalam sepak terajang strategi politik!

7 ulasan:

  1. Aku harap PAS jangan lah jadi LEMBU yang boleh di perbodohkan oleh lembu2 Umno.

    Kan BODOH kan diri sendiri gambar tu. SEtiausaha Majlis Ulamak pulak tu.

    Kenapalah BANGANG sangat kau orang ni dalam politik. Ini lah jerat politik yang tak nampak dpd pihak musuh.

    Aku harap orang macam ni tak akan dilantik lagi jadi calon PR di masa akan datang. Memang CONFIRMN kita tak akan undi orang macam ni. Orang yang tak tahu erti pengorbanan rakyat yang nak memperjuangkan kesejahteraan. Orang yang tak tahu erti kesusahan rakyat selama ini.

    Harap TGNA akan ambil perhatian terhadap oragn macam ni.

    Bagi aku memang BANGANG kerja macam ni.

    BalasPadam
  2. Kalau hampa nak tau dia ni geng utz Nasha ni....
    Geng "Ular dalam semak"
    Geng "musang berbulu ayam"
    Geng "Guntingn dalam lipatan"

    Memang bahaya simpan orang macam ni.

    BalasPadam
  3. Janganlah terlalu emosional dalam membuat ulasan berdasarkan sekeping gambar sampai menulis perkataan yang kotor. Belum jelas terbukti liabiliti ustaz dalam PAS. Namun begitu seeloknya Ustaz Nik Zawawi mengambil tanggungjawab ini (sekiranya sahih gambar di atas) berdasarkan disiplin organisasi.

    BalasPadam
  4. Makanya seseorang agamawan yang ingin terjun ke kancah politik perlu juga bijak dalam ilmu siasah, kalau tidak mahu diri di "perbodohkan" oleh puak-puak yang bermain kotor. Jika tidak anda akan membawa kerosakan yang amat merugikan kepada jemaah yang anda anggotai.

    Kepada Ustaz, renung-renungkanlah sebelum penghormatan masyarakat dan ahli parti terhadap anda akan pudar....

    BalasPadam
  5. kalau dah bodoh macam lembu....boleh dicucuk hidung oleh umno tu...tak payahlah nak masuk di dalam saf kepimpinan Pas....

    BalasPadam
  6. Ler yang Tok Garu kau pun buat crossed fingers tu hape kejadahnya. Klau nak tau apa mksdnya, Google la "Fingers Crossed" tu tgk. Aku nak tau apa hukum dia. Klau Halal ku wal Haram mu tu mmg nmpk sgtla PAS ni munafiqun.

    BalasPadam
  7. Jangan sampai rakyat meluat tengok ustaz2 dibodohkan oleh lembu2 umno.

    BalasPadam