RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Rabu, 4 November 2015

KAMU RASA KAMU LEBIH BAIK DARI AKP, DUIT CARUMAN PEKERJA KAMUPUN TERTUNGGAK! (ATAU LESAP?)

Nik Abduh mungkin rasa PAS lebih Islamik dari AKP melalui ulasan terbarunya berkaitan kemenangan parti AKP dalam pilihanraya Turki.

Aku tak mau ulas panjang nanti para pak lebai marah. Cuma nak tanya satu jer. Hebat sangatkah PAS, Islamik sangatkah mereka?

Bagaimana parti yang sangat Islamik itu boleh memotong gaji pekerjanya untuk berbagai caruman tetapi wang yang dipotong itu entah pergi ke mana? Menurut jawapan Exco kerajaan negeri Kelantan tunggakan itu berlaku kerana berbagai masalah dan yang terakhir kononnya akibat pelarasan gaji di bawah Skim Saraan Malaysia?

Bagilah jawapan apapun, MACAI bolehlah percaya. Bagaimana mungkin gaji pekerja dipotong untuk caruman Tabung Haji contohnya tetapi wang tersebut tidak sampai ke Tabung Haji? Wang tersebut sudah tentulah dari gaji pekerja, bukan duit kwrajaan negeri. Jadi tidak ada kena mengena dengan apa alasanpun yang diberi oleh Exco berkenaan!

Nak marah, marahlah... Adiossss.

4 ulasan:

  1. Omak aiiiii.....bukan ker skim saraan malaysia tu dah dilaksanakan bertahun2 dulu? Tak settle lagi? Apa punya lembab lar pentadbiran pas kelantan nehhhhhh.....duit 14 juta pun lembap nak urus.....kjaan bn ambik masa dua tiga bulan pun dah settle la woiiii....

    Nasib baik ler pas tak perintah negara....
    Syukur Alhamdulillah....

    BalasPadam
  2. Mengaku parti islam bagai....perangai???

    BalasPadam
  3. Sibuk sgt berpolitik sampai duit pekerja 14 juta pun dah tak tau mana pi

    BalasPadam
  4. Tok lebai.....nasihatkan dulu pak lebai kelantan tu bayar duit cikgu yik tu sebelum tok lebai nak jadi penasihat kejaan umnobn. Klu 14 juta pun tak reti, tak payoh ler nak nasihat duit 1mdb ngan gst yg jumlah dia bilion2 tu. Kang tukar jadi punahsihat pulok

    BalasPadam