RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Isnin, 20 Februari 2012

JANGAN SAMPAI ADA NYAWA YANG MELAYANG BARU NAK BERTINDAK!

"If you do it in the hornet's nest, then we will tell you not to and suggest another place. But if you say you like to get stung, then we will let you proceed," - Ketua Polis Shah Alam ACP Zahedi Ayob dilaporkan berkata sebagaimana yang dilaporkan oleh The Malaysian Insider


Petikan kata-kata di atas adalah apa yang diucapkan oleh Ketua Polis Shah Alam ketika insiden serangan samseng-samseng taik minyak di Jalan Kebun terhadap satu ceramah ABU. Apa yang kita fahamkan dari ayat tersebut?

Kini insiden tersebut semakin menjadi-jadi. Yang terbaru adalah serangan kira-kira 200 orang liar terhadap kenderaan yang dinaiki oleh KETUA PEMBANGKANG PARLIMEN MALAYSIA ketika hendak menghadiri satu program di Semberong, Johor.


Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam, "orang-orang liar dan tidak bertamaddun" yang dikatakan membawa bendera UMNO dan BN telah telah menyerbu kenderaan yang dinaiki oleh DSAI sambil menendang, membaling batu dan menghentak kenderaan tersebut. Sambil melakukan perangai keji tersebut mereka turut bersorak dan mengejek DSAI.


Diberitakan juga mereka turut melempar mercun, telur, botol dan kayu.  Mereka melakukan perbuatan tersebut secara berleluasa di hadapan beberapa anggota polis!


Kita amat mengharapkan supaya pihak berwajib dapat menangani gejala samseng politik upahan seperti ini. 







Jangan sehingga ada nyawa yang melayang barulah pihak tu nak bertindah! Tapi bila dihayati akan kata-kata yang diluahkan oleh Ketua Polis Shah Alam maka saya rasa pihak PR yang akan dipersalahkan kerana "berani menjolok sarang tebuan". Sang tebuan tersebut pula yang akan dilindungi!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan