RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Selasa, 28 Februari 2012

LAGI SPESIS SEPERTI NOVANDRI DITEMUI, KALI INI DI LEPAR PAHANG!


Umno dakwa Nurul bukan diserang, tapi dilindungi


ADUN Umno bagi kerusi Lepar Mohd Shohaimi Jusoh hari ini mendakwa bahawa lelaki yang  dituduh cuba menyerang Nurul Izzah Anwar sebenarnya cuba "melindungi" naib presiden PKR itu.


Katanya, pembantu beliau Asrullah Effendi Abdullah cuba merampas mikrofon dari Nurul Izzah bagi menghalang ahli parlimen PKR itu daripada terus berucap atas alasan penduduk tempatan yang membantah acara itu semakin tidak dapat dikawal.


"Saya difahamkan beliau mengetuai kumpulan belia yang tidak bersetuju dengan kehadiran pemimpin PKR itu tetapi keadaan keadaan menjadi tegang sehingga tidak terkawal, jadi beliau naik ke pentas untuk melindungi Nurul Izzah.


"Beliau mahu menyelamatkannya sebelum kumpulan belia itu menyerbu ke pentas. Jadi beliau merampas mikrofon supaya Nurul Izzah berhenti daripada bercakap. Beliau takut kerana akan dipersalahkan jika berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini," kata Mohd Shohaimi ketika dihubungi.


Nurul Izzah, semalam membuat laporan polis, mendakwa bahawa seorang lelaki daripada kumpulan samseng Umno cuba untuk mengganggu acara PKR di Felda Lepar Hilir I di Gambang Pahang, dan juga cuba menyerang beliau. - dari Malaysiakini


Ulasan Tinta Tajam:

Lagi spesis "bangang" cuba menegakkan benang basah dan menyerlahkan lagi kebangangan diri sendiri. Kini kita semakin mengetahui jenis-jenis makhluk yang menjadi YB UMNO, dan kita semakin mengetahui tahap pemikiran mereka!

Konon-kononnya Asrullah Afendi Abdullah ingin menyelamatkan Nurul Izzah dari keadaan yang semakin tidak terkawal, sekumpulan belia ingin menyerbu ke pentas.

Yang bahalolnya kenyataan ini, yang bawa dan mengetuai gerombolan belia-belia tersebut adalah budak yang bernama Asrullah itu sendiri, mereka datang mengganggu dan memprovokasi program orang. MEREKA PROVOK, MEREKA NAIK MARAH DAN MEREKA SENDIRI BERTINDAK TANPA GUNAKAN OTAK DENGAN BETUL!

Apakah ada bahagian-bahagian tertentu bumi Malaysia ini yang menjadi hak mutlak UMNO yang orang lain diharamkan menjejaknya! Ayohlah YB, janganlah terlalu ingin menjaga anak buah anda sehinggakan anda bertindak begitu bodoh sekali! Atas apa alasan sekalipun juak-juak hulubangan anda tidak berhak untuk bertindak sedemikian kerana Malaysia adalah sebuah negara DEMOKRASI dan bukannya KUKU BESI!

Bak kata Tukar Tiub, CUKUP-CUKUPLAH MEMPERBODOHKAN ORANG MELAYU, KERANA RAMAI DAH ORANG MELAYU YANG MENJADI BODOH!

1 ulasan:

  1. Inilah padahnya bila meletakkan calon tahap LEMBU
    NFC.Bila dapat jadi YB pemikiran pun tahap LEMBU
    NFC."Standard" pemimpin puakx ini tahap LEMBU!!!!
    Aku bercampur dengan Ketua Cabang dan Ketua
    Cawangan puakx ini dan aku tahu tahap pemikiran
    puakx ini.So jangan ada ahlix UMNOYAHUDI yang
    cuba mempertikaikan kenyataan aku ini!

    BalasPadam