RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Selasa, 14 Februari 2012

TENGKU SOPHIA PEREMPUAN YANG HINA ISLAM BUKAN ORANG MALAYSIA DAN BUKAN ORANG ISLAM?

Ada beberapa blog sahabat yang begitu marah terhadap seorang perempuan yang kelihatannya menyamar di twitter dengan menggunakan nama TENGKU SOPHIA dan menghamburkan kata-kata cacian, kata-kata lucah dan sebagainya terhadap Rasulullah s.a.w. dan Allah s.w.t. Malah ada cerita kononnya Tengku Sophia ini telahpun memeluk agama Keristian.

Sudah tentu kita merasa amat marah dan terkejut dengan perbuatan sebegitu keji yang kononnya dilakukan oleh seorang wanita Islam Malaysia seperti di bawah ini:



Namun apabila saya lihat tentang penggunaan bahasa dan pemilihan perkataan, ternyata BERUK ini gagal menyembunyikan identitinya kerana bau keIndonesiaan perkataan yang dipilihnya amatlah terselah seperti berikut:

DIBANGUNI, MENDING, TAK SEPANTASNYA, ISTRI, KARENA, BICARA, KAU BILANG, BENTAR LAGI, VAGINA: Semua perkataan ini adalah perkataan yang digunakan oleh orang Indonesia.

Saya percaya yang BERUK ini sebenarnya seorang Indonesia, dan sememangnya juga bukan beragama Islam, dan kemungkinan juga bukan seorang wanita. Dia hanya ingin menimbulkan kegemparan kononnya seorang wanita Islam Malaysia yang bergelar Tengku pula sanggup menghina agamanya sendiri!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan