RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Isnin, 23 April 2012

SEJARAH! PARTI YANG KALAH SEMUA KERUSI DILANTIK PENGERUSI BN NEGERI PP

Akhirnya setelah berteka-teki sejak sekian lama, PM Najib akhirnya melantik Setiausaha Agung dan bekas EXCO Pulau Pinang, Teng Chang Yeow sebagai Pengerusi BN negeri tersebut.

Perlantikan tersebut dilihat mencatat sejarah baru dalam politik Malaysia dimana parti yang mengalami kekalahan kesemua kerusi yang ditandingi di Pulau Pinang, dilantik menjadi ketua sekaligus menyingkirkan UMNO yang melalak melolong sejak selepas PRU 12 lalu bagi mendapatkan kerusi panas tersebut. Malahan Pengerusi UMNO Negeri, Datuk Zahid Hamidi tanpa segan silu pernah mendesak supaya jawatan tersebut seharusnya diberi kepada UMNO yang memenangi lebih banyak kerusi.

Perlantikan ini juga sebagai satu "penampar Jepun" ke muka segala pencacai yang saban hari melancarkan serangan demi serangan terhadap Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri yang berbangsa Cina, dan juga merupakan "flying kick" kepada PERKASA dan yang sewaktu dengannya yang bergitu beriya-iya mempertahankan ungkapan "ketuanan Melayu."

Kita juga ingin mendengar ulasan bernas dari suara sumbang Hasan Ali pemimpin JATI terhadap isu ini. Tak kanlah isu besar sebegini yang begitu mencalar maruah umat Melayu Pulau Pinang boleh didiamkan begitu saja? Kamu sebagai 'third force' sudah tentu bebas bersuara tanpa kekangan dan halangan politik daripada UMNO-BN.

Tapi yakinlah .... tak akan ada suara yang menentang perlantikan ini kerana sudah pastilah mereka akan akur 100 peratus terhadap apa saja tindakan dan keputusan yang dibuat oleh pemimpin agung mereka!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan