RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Jumaat, 19 Ogos 2011

KALAU BEGITULA, MAKA ATM LAH YANG GAGAL LAHIRKAN TENTERA YANG BERWIBAWA!

Maka menjawab serta membidaslah Panglima ATM terhadap pihak yang mempertikai undi pos, seraya mempertahankan bahawa undi pos adalah telus dan suci murni, tak ada cacat celanya.

Pihak yang mempertikaikannya adalah PENGKHIANAT! Dan bekas-bekas tentera yang mendedahkannya telah dipergunakan oleh pihak-pihak yang berkepentingan politik.

Hairan juga memikirkan kenyataan orang nombor satu angkatan tentera ni, masakan bekas tentera yang terlatih dengan segala macam disiplin dan sentiasa taat setia kepada ketuanya dan negara, serta berpengalaman (mereka dah bekas, tentulah dah lama dalam perkhidmatan) boleh dipergunakan oleh parti politik (sayap pemuda pulak tu). Cikai sangat ke bekas tentera tu senang-senang dipergunakan, sedangkan antara yang terlibat mendedahkan kepincangan tersebut termasuklah seorang bekas pegawai berpangkat Major (dah kira pegawai kanan tentera tu) dan seorang bekas komando (yang terkenal dengan disiplin yang paling kental!).

Maka sekiranya mereka yang terlibat itu telah dipergunakan, bolehlah disimpulkan bahawa ATM sebenarnya yang gagal melahirkan anggota tentera (termasuklah pegawai kanan dan komando) yang bewibawa sehingga mereka mudah di "kuda-kayukan"!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan