RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Rabu, 3 April 2013

APAKAH DENGAN BERLAGAK SAMSENG DAPAT MEMBANTUTKAN SUARA KEBANGKITAN RAKYAT?

Samseng taik minyak sedang beraksi di Majidee


Dalam keadaan terdesak dan nanar melihat akan sambutan rakyat terhadap program-program yang dihadiri oleh para pemimpin Pakatan Rakyat, UMNO-BN telah menggunakan penyokong mereka (yang diupah) bagi membuat kacau yang kadang-kala berkelakuan seperti gerombolan samseng jalanan.

Mereka seolah-olah kumpulan samseng berlesen yang bebas bergerak dan beraksi disiang bolong melakukan onar. Bebas berlagak samseng mencaci maki, membuat bising, melontar objek atau mengadakan program segera di sebelah tapak program yang dirancang terlebih dahulu oleh PR.

Terkini mereka menggunakan tektik yang amat menjijikkan dengan memutar lagu Negaraku berulang kali bagi mengganggu rentak ceramah para pemimpin PR seperti yang berlaku pada program Jelajah Merdeka Rakyat yang diadakan di Kampung Datuk Sulaiman Menteri, Majidee, Johor Bahru, yang dikatakan kubu kuat mereka. Mungkin mereka berharap para pemimpin dan penyokong PR akan meneruskan program tanpa menghiraukan lagu Negaraku yang mereka permainkan dan bolehlah dicanangkan keseluruh pelosok negara bahawa pemimpin PR tidak menghormati lagu Negaraku! Memang tektik yang menjijikkan dan berpemikiran bangsat!

Mereka mungkin beranggapan pemikiran rakyat masakini masih lagi setahap pemikiran kuno dan purbakala mereka dimana siapa yang lebih samseng akan disokong seperti dalam cerita-cerita purbakala!

Sebenarnya ramai yang meluat dan jijik dengan kelakuan samseng-samseng taik minyak tersebut dan memendam dalam hati dan hanya akan diluahkan di peti undi PRU-13. Semalam aku berjumpa dan bersembang dengan dua orang rakan lama yang merupakan orang kuat Wanita UMNO di bahagian masing-masing. Diakhir "perbahasan" tidak rasmi kami mereka dengan tegas berkata, "I jamin PR dapat dua undi dari kita orang, satu di Batu dan satu di Bangi!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan