RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Jumaat, 19 April 2013

BINGO! BN AKAN MENANG PERCUMA DI 150-160 KERUSI PARLIMEN DAN DUN!

Tinggal tak sampai 24 jam lagi hari penamaan calon PRU-13 akan bermula. Kem Pakatan Rakyat masih diselubungi jerubu, apakah DAP akan dibenarkan menggunakan logo Roket mereka ataupun tidak?

Persoalan masih lagi bersimpang-siur. SPR dengan tegas menyatakan logo keramat kepunyaan DAP tersebut masih boleh digunakan kerana pasti tersebut masih belum diharamkan. Begitu juga dengan Ros (bukan kak Ros) juga menjelaskan bahawa logo tersebut boleh digunakan untuk PRU-13 ini.

Tapi kita harus ingat! Betul..... memang benar RoS menyatakan bahawa logo tersebut boleh digunakan, tetapi masalahnya mereka tidak mengiktiraf pucuk kepimpinan yang menerajui parti tersebut atas alasan pemilihan parti yang mereka jalankan tempoh ari berlaku kesalahan teknikal.

Di sinilah perangkapnya ..... kalau sudah mereka tidak mengiktiraf kepimpinan parti tersebut, maka tidak ada orang yang layak dan sah untuk menandatangani surat kebenaran atau watikah kepada bakal-bakal calon yang akan bertanding menggunakan logo Roket! Bila calon-calon ini mengemukakan kertas pencalonan mereka, maka returning officer akan menolak kertas pencalonan mereka kerana menggunakan logo parti politik dengan cara tidak sah, dan menang tanpa bertandinglah calon-calon BN, ataupun mereka hanya akan menentang calon-calon bebas!

BINGO!!!!!! maka menang besarlah BN dalam permainan JACKPOT haram-jadah mereka! 150 ke 160 kerusi parlimen dan DUN sudah mereka menangi!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan