RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Isnin, 22 April 2013

TIADA YANG LEBIH MENGGEMBIRAKAN, SELAIN KHABAR PERTINDIHAN KERUSI PR TELAH DISELESAIKAN!

Mogok politik aku tamatkan hari ini bila saja mendapat khabar sahih bahawa masalah pertindihan kerusi antara komponen PR telah diselesaikan. PKR serah kerusi DUN Bukit Besi, Seberang Takir dan Kota Putera (semuanya di Terengganu) kepada PAS, sementara PAS pula menyerahkan kerusi Parlimen Labuan, DUN Sungai Acheh Pulau Pinang dan DUN Panti Johor kepada PKR, sementara kerusi Kota Damansara sedang dirundingkan oleh Timbalan Presiden PAS Abang Mat Sabu dengan calon PSM yang memakai logo PKR Dr. Nasir Hashim.

Walaupun terlambat, namun penyelesaian menang-menang telah diperolehi, kini tumpukanlah usaha dan tenaga untuk menumbangkan BN. Bagi PSM pula, sekiranya anda jujur untuk menyelesaikan masalah ini, anda perlulah menarik diri di kerusi-kerusi Semenyih, Cameron Highland dan Jelapang.

Sebenarnya aku telahpun melancarkan mogok politik mulai semalam akibat kecewa yang amat sangat bila masalah pertindihan kerusi tidak diselesaikan. Aku yang mulanya berasa amat gembira bila mengetahui calon-calon DAP telah berjaya mencalonkan diri di bawah logo Roket, tiba-tiba mendapat berita berlakunya pertindihan kerusi sesama komponen PR di tujuh kerusi Semenanjung! Sedangkan jangkaan awal kemungkinan berlaku pertindihan kerusi di Sabah dan Sarawak sebagaimana biasa!

Apapun yang berlaku diharap kesemua para pendokong PR rapatkan saf perjuangan, bersatu hati dan tenaga, kita humbankan UMNO-BN ke dalam tong sampah sejarah!

2 ulasan:

  1. INSYAALLAH... Jalan menuju ke Putrajaya semakin Terang...

    BalasPadam
  2. Tarik Diri: Nama Calon Tetap Dicetak Pada Kertas Undi, Setiap Undi Diterima Akan Dikira SPR....dasar PR – Penipu Rakyat BODOH SOMBONG.
    http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2013/4/22/mstar_berita/20130422123002&sec=mstar_berita
    http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0422&pub=Kosmo&sec=Pilihan_Raya&pg=pr_28.htm

    BalasPadam