RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Khamis, 25 April 2013

USTAZ BARU BN TELAH KELUARKAN "FATWA" MENGENAI TAUBAT, JADI PENYOKONG PR PASTI AKAN TERDIAM!

Pasti para pendokong PR sudah kehabisan modal untuk menyerang Zulkefli Nordin kerana beliau telahpun disahkan bertaubat (tak pastilah taubat nasuha ke tidak) dan telahpun bersih dan suci atas segala kesalahannya. Al-maklumlah, memandangkan beliau begitu lama di dalam PAS maka budaya "kotor" PAS pasti telah turut membudayai akan dirinya, menurut pengeluar "fatwa" tersebut lagi.

Akan tetapi, perihal dirinya yang menjadi salah seorang pemimpin kanan PERKASA tidak pula disentuh oleh sang pemberi fatwa tersebut, mungkin baginya PERKASA tidak ada cacat celanya dan tidak perkauman langsung seperti yang dituduh oleh pembangkang, barangkali!

Hmmmmmm ..... pelakon pornopun dah boleh keluarkan "fatwa" ..... mungkin dia juga telahpun bertaubat!

Baca di bawah ini yang dipetik dari Malaysiankini:

Zulkifli Noordin sudah insaf dan bertaubat, kata Soi Lek


Keputusan BN untuk mencalonkan Naib Presiden PERKASA, Zulkifli Noordin bertanding kerusi Parlimen Shah Alam telah dikritik hebat tetapi Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek menyokong pilihan parti itu.

Katanya, Zulkifli adalah kawan baik Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pernah menjadi peguam pemimpin Pakatan Rakyat itu.
"Beliau telah bertanding di bawah PAS (sebelum ini). Beliau dan PAS adalah kawan yang sangat baik, oleh itu ketika berada dalam PAS, kemungkinan besar beliau menerap nilai-nilai dan budaya PAS.

NONE"Dan hari ini dia telah insaf dan bertaubat," kata Chua (kiri) dalam satu 
sidang akhbar ketika berkempen untuk calon MCA bagi Parlimen Pandan, peguam Gary Lim petang ini.

Isnin lalu, Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak cuba memadamkan kemarahan berhubung kenyataan Zulkifli Noordin yang didakwa telah menghina agama Hindu. Najib mendakwa masyarakat kaum India kini mula menerima Zulkifli.
Malah, kata Najib, ada orang India yang telah mencium Zulkifli.

Zulkifli telah meminta maaf atas kenyataannya  yang menurutnya, dibuatnya sepuluh tahun lalu.

1 ulasan: