RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Isnin, 29 April 2013

MASA DIA KUAT BAGI BROOM, BILA DIA LEMAH BAGI BR1M!

KETIKA UMNO KUAT ... BAGI "BROOM"

KETIKA UMNO LEMAH ... BAGI BR1M

Malam tadi ketika berceramah di Keramat Wangsa, Timbalan Presiden PKR berkata, UMNO-BN bukanlah prihatin sangat kepada rakyat dengan memberikan wang BR1M berjumlah RM500. Wang tersebut diberikan kerana menyedari mereka dalam keadaan yang lemah dan nazak.

"Ibarat orang yang sedang nazak, semua harta bendanya akan diwasiatkan dan dibagi-bagi kepada anak cucu, begitu jugalah BN yang sedang nazak," sindir Azmin.

Kata beliau lagi, ketika mereka kuat mereka bagi "broom" , kini bila mereka lemah mereka bagi BR1M!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan