RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Rabu, 17 April 2013

ZUL NORDIN BAKAL JAUHKAN PENGUNDI HINDU DARI BN

Sah tiada orang UMNO yang layak
bertanding di Shah Alam
Dengan tercalonnya salah seorang jaguh lompat, Zulkefli Nordin, mewakili BN di kerusi panas Shah Alam, maka melopong sakanlah puak-puak UMNO Shah Alam untuk melihat jaguh mereka bertarung kali ini. Penat sajalah segala lobi dan ampu, bak menuang garam ke dalam lautan sahaja!

Lebih malang lagi, usahkan UMNO Shah Alam tidak dipandang sebelah mata, mana-mana calon UMNO juga tidak ada yang layak untuk dicalonkan menentang penyandang, YB Khlaid Samad, maka terpaksalah mereka memilih seorang yang bukan ahli UMNO, atau ahli mana-mana komponen BN, tetapi memilih seorang yang tidak berparti (tidak perprinsip?) untuk bertanding sebagai calon "mesra BN".

Zul Nordin yang baru sahaja dilanda kontroversi kerana dikatakan membuat kenyataan yang menghina kepercayaan penganut agama Hindu dipilih mewakili BN di kerusi parlimen Shah Alam, atas alasan kononnya seorang calon "winnable" berbanding calon UMNO sendiri.

Apakah penganut agama Hindu di Selangor, dan juga di seluruh Malaysia boleh memaafkan Najib kerana mencalonkan seorang yang telah mencerca agama mereka?

Lu worang pikir....lu worang jawab la sendiri ....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan