RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Isnin, 1 April 2013

SIAPA YANG BERBOHONG, NURUL IZZAH ATAU TAN SRI AZIZ SPR?

SIAPAKAH YANG BERBOHONG?
Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof mendakwa MP Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar tidak pernah
memaklumkan kepada SPR berkaitan dengan permohonan pembatalan seramai 4,600 orang pemilih di parlimen berkenaan.

"Saya telah semak, tiada sebarang daftar pemilih atau surat dihantar kepada SPR," katanya, mengulas mengenai permohonan semakan kehakiman yang difailkan Nurul Izzah untuk membatalkan sebanyak 4,637 pengundi, seperti yang boleh dibaca di SINI.

Namun Nurul Izzah dalam kenyataan balasnya hari ini telah menunjukkan bukti bahawa beliau telahpun mengutus surat serta menerima balasan daripada Setiausaha SPR, Datuk Kamaruddin Baria seperti DISINI.



Kalau berdasarkan bukti yang dikemukakan tentulah kita akan mengakui bahawa Nurul Izzah bercakap benar, jadi siapakah yang berbohong?

Mungkin juga Tan Sri Aziz akan samada menafikan beliau berkata demikian dan menyalahkan akhbar memutarbelitkan kenyataannya, ataupun beliau akan bermadah berhelah dengan mengatakan bahawa beliau telah diberikan maklumat yang salah oleh pegawai bawahannya.

Sudah tentu bukan Tan Sri Aziz yang menyemak sendiri butiran tersebut di sebalik kata-katanya, "Saya telah semak, tiada sebarang daftar pemilih atau surat dihantar kepada SPR."

Oleh itu untuk membuktikan siapakan sebenarnya adalah PEMBOHONG maka amat wajar kes ini diteruskan di mahkamah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan