RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Selasa, 31 Januari 2012

PERKASA DICABAR BUKA "THANNIR PANNTHAL" SEMPENA THAIPUSAM

WargaAMAN, gabungan 20 NGO India meminta PERKASA supaya melebarkan lagi kebaikan hati mereka, dan kali ini kepada komuniti India pula dengan membuka gerai minuman percuma "Thannir Pannthal" sempena perayaan kaum tersebut Thaipusam.

Mereka yang melahirkan rasa terkejut dengan tindakan Perkasa menganjurkan rumah terbuka sempena Tahun Baru Cina di Kelab Sultan Sulaiman baru-baru ini berkata sekiranya Perkasa betul-betul ikhlas dan bukan sebuah pertubuhan yang rasis sebagaimana yang didakwanya, kenapa Perkasa tidak menganjurkan juga rumah terbuka sempena Krismas dan Deepavali?

"Kami cabar Perkasa, jika memang benar mereka tidak rasis, apa salahnya jika mereka membuka gerai minuman percuma untuk orang-orang Hindu yang akan merayakan Thaipusam minggu depan?" tanya setiusaha WargaAMAN S. Barathidasan.

Menurut Barathidasan, penganjuran gerai-gerai minuman percuma pada hari Thaipusam merupakan adat ataupun tradisi masyarakat Hindu di mana pelbagai pertubuhan dan organisasi membuka gerai-gerai tersebut sebagai kerja-kerja amal mereka.

Macamana Ibrahim Ali dan Syed Hassan Ali, ada berani ka sambut itu cabaran dari WargaAMAN? Inilah peluang terbaik untuk Perkasa menunjukkan yang sebenar-benarnya mereka tidak rasis sebagaimana yang orang ramai tersalah anggap! Diharap mereka tidak serik menganjurkan lagi perasaan kaum-kaum lain walaupun kontroversi melanda ketika mereka menganjurkan Tahun Baru Cina.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan