RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABAT


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Surah A-Maidah ayat 8)


Jumaat, 27 Januari 2012

PERSATUAN PERAJURIT ANJUR CERAMAH POLITIK?


Diberitakan beberapa poster ceramah yang melibatkan individu terbuang dari PAS dan rakan-rakan barunya tersebar di sekitar Bandar Baru Bangi. Poster ceramah "Roadshow Masa Depan Politik Malaysia bersama ....." itu turut memaparkan wajah mantan Timbalan Presiden PAS Ustaz Nasharuddin walaupun tidak dinyatakan beliau sebagai salah seorang penceramah. Ustaz Nasha diberitakan telahpun membuat laporan polis terhadap poster penipuan dan fitnah terhadap beliau.

Penganjur program tersebut ditulis sebagai "Persatuan Perajurit Daerah Huklu Langat". Persoalannya di sini sejak bila pula PERAJURIT mempunyai persatuan? Kalau BEKAS PERAJURIT itu mungkin juga. Bila disebut persatuan perajurit bermakna persatuan yang melibatkan anggota tentera yang masih berkhidmat? Sejak bila pula anggota tentera dibenarkan berpesatuan? Kalau betulpun ada persatuan tersebut boleh kah anggota tentera melibatkan diri dalam aktiviti politik? Diharap pihak-pihak yang terlibat membuat penjelasan sewajarnya.

Kepada penceramah-penceramah yang bergelar USTAZ itu pula, istighfarlah banyak-banyak! Kalau anta melibatkan diri dalam program yang bermula dengan penipuan dan fitnah ini bermakna anta berdua tidak layak menggunakan gelaran ustaz dipangkal nama anta berdua kerana bersekongkol dengan golongan kaki tipu dan fitnah! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan